• Kijk hier voor m'n voortgang in het vliegtraject!

  • maandag, april 11, 2005

     

    Vertraging....

    Ben op het moment druk bezig met de voorbereidingen voor het vertrek naar de States.
    Het bleek dat mijn paspoort niet lang genoeg meer geldig was, dus daar moest maar een nieuwe voor komen. Afgelopen woensdag foto's laten maken en meteen foto's laten maken voor op het visum. Wat een hoop eisen kunnen ze verzinnen voor een simpele foto :D. Foto moet bijv. 50x50mm zijn, hoofd 28-35mm groot etc etc..
    Toen donderdags maar even naar het stadskantoor om het paspoort zelf te regelen. Gelukkig had ik een afspraak gemaakt en was ik weer binnen 10 min. buiten, normaal zit je er dan al snel 1 tot 1,5 uur te wachten. Aankomende donderdag zou het klaar moeten zijn, ik zal dan dus maar eens even kijken wat ze er van hebben weten te maken ;).

    Vandaag moest ik sinds lange tijd (eind februari) weer eens naar de KLS toe. Dit keer voor een zogenaamde USA-briefing. Het begon met een gesprek met de Chief Ground Instructor over de theoriefase, hoe we dit ervaren hadden en wat eventueel verbeterpunten waren. Er waren wel enkele klachten over sommige lesboeken, maar de school blijkt al druk bezig te zijn met nieuw materiaal te zoeken. De bedoeling is dat dit vanaf klas 06-03 volledig in gebruik wordt genomen.

    Na de pauze was de werkelijke USA-briefing, waar we te horen kregen dat beide groepen helaas vertraging hebben, groep 1 was reeds bekend, maar voor groep 2 (waar ik dus ook in zit) was dit nieuwe informatie waar we begrijpelijk niet zo blij mee waren. De nieuwe vertrekdatum is zo'n 4 รก 5 weken later, dit wordt dus rond eind juni. Tegenvaller dus, maar helaas weinig aan te doen. Hierna kregen we wat algemene dingen te horen over het leven daar in Phoenix en was er gelegenheid wat vragen te stellen.

    Het laatste deel was een uurtje Flight Safety, hier werd vooral informatie gegeven over wat te doen bij incidenten e.d. tijdens het vliegen en welke personen hiervoor aangewezen zijn als contactpersoon. Ook werd uitgelegd wat je moet doen met trip reports en wanneer je ze in moet vullen, dit is dus in het geval als bijvoorbeeld unauthorized airspace entry, exceedance of limits etc.. in principe dus alles waarbij je afwijkt van wat toegestaan is en wat potentieel gevaarlijk is.

    Morgen de hele dag een cursus stress-management, ben benieuwd wat ze daar allemaal te vertellen hebben.

    Greets, Martijn



    << Home

    This page is powered by Blogger. Isn't yours?